خروج موفق شایا از استارتاپ مدیا اد

خروج موفق شایا از استارتاپ مدیا اد

مدیا اد چیست؟

مدیا اد یک پلتفرم تبلیغات همسان یا native advertisement platform است که در سال ۹۶ در شرکت شایا توسعه داده شد. این پلتفرم از اولین پلتفرم های تبلیغات همسان فارسی در محیط وب بود و رشد نمایی زیادی را در بازار تجربه کرد. در ظرف کمتر از شش ماه، تعداد نمایش تبلیغات مدیااد از مرز ۱٫۵ میلیارد عبور کرد و با بسیاری از سایت های معتبر نظیر فارس نیوز، آفتاب نیوز، رکنا، جهان نیوز، آکا ایران، ستاره قرارداد داشت و برای بسیاری از برندهای معتبر اعم از کاله، مهرام، دیجی کالا، بامیلو، اسنپ، مدیسه، تخفیفان، آی هوم و … کمپین تبلیغاتی اجرا می کرد. مدیا اد بر بستر فناوری های پردازش زبان طبیعی شرکت شایا و همچنین تحلیل داده استوار بود و از جمله بهترین نتایج موجود در بازار تبلیغات را برای مشتریان خود فراهم می کرد.

 

تصمیم به خروج

شرکت فناوران هوشمند شایا یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه فناوری های زبان فارسی و هوش مصنوعی است. به دلیل هزینه های زیاد توسعه این فناوری ها و نبود بلوغ در بازار ایران برای خرید سرویس های هوش مصنوعی به صورت خام، شرکت شایا خود محصولات و راهکارهایی مبتنی بر این زیرساخت ها توسعه داده است. از جمله کسب و کارهای توسعه یافته در این راستا، کسب و کار مدیا اد بود. بدیهی است که شایا در مسیر تکامل خود، به تدریج باید از این محصولات و کسب و کارها خارج شود تا مسیر کسب و کاری آن ها با مسیر فنی شایا گره نخورد. اما توجیه اقتصادی توسعه فناوری های شایا در اوایل امر، وجود همین کسب و کارهاست.

خروج از مدیا اد به دلیل ماهیت کاملا متفاوت کسب و کار تبلیغات و همچنین اهمیت بالای بخش بازار آن (نه فناوری) از اولین تصمیمات شرکت شایا در این مسیر بود که در اواخر سال ۹۶ محقق شد. این تصمیم علی رغم درآمد قابل توجه این محصول برای شرکت و با هدف تمرکز بر مسیر اصلی شرکت اتخاذ شد و البته تجربه موفق و پر از یادگیری برای شرکت ایجاد کرد.

 

خروج از مدیا اد

مدیا اد از جمله اولین ایده های استارتاپی است که شرکت فناوران هوشمند شایا آن را آغاز کرد. در سال ۹۵ با برند نشرین تجربه کوتاهی در خصوص تبلیغات با همکاری شرکت ادنگاه در شایا شکل گرفت و از اواسط سال ۹۶ با تغییر برند به «مدیا اد» و با تشکیل تیم بازار در داخل شرکت شایا، کسب و کار مدیا اد آغاز شد. مدیا اد عملا از شهریور ماه به صورت جدی توسط شایا پیگیری شد و پس از رشدی که در مدت چهار ماه تجربه کرد مذاکرات فروش آن آغاز شد و به یک شرکت معتبر تبلیغات دیجیتال واگذار شد.

انتقال مدیا اد با انتقال کامل تیم و آموزش کامل کسب و کار به همکاران شرکت خریدار انجام شد و از جمله خروج های بسیار موفق شرکت شایا محسوب می شود. با انتقال محصول عملا کسب و کار با مشکلات ویژه ای مواجه نشد و کسب و کار به شکل روان و بدون نارضایتی مشتریان و ناشران به حیات خود ادامه داد. در حال حاضر مدیا اد، رشد قابل توجهی نیز در شرکت تبلیغاتی خریدار تجربه می کند.

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.