تبلیغات همسان

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان (بومی) یا Native Advertisement که در چند سال گذشته مورد استقبال بازاریابی آنلاین قرار گرفته است، به نوعی تبلیغ با استفاده از محتواست که با شکل و استایل مشابه سایت نمایش داده می شود و ذهن مخاطب را به هم نمی زند. در این نوع تبلیغ که برای آگاه سازی برند (Brand Awareness) و همچنین جذب مشتری استفاده می شود، محتوایی باکیفیت برای مخاطبین خاص شرکت تهیه می شود و از رسانه های موجود به دست مشتریان بالقوه رسانده می شود. رسانه ها معمولا این تبلیغات را به شکل یک مقاله یا ویدئوی معمول رسانه خود نشان می دهند و حداکثر با عبارات کوتاهی مثل ریپورتاژ آگهی یا لینک اسپانسرشده مشخص می کنند.

مهم ترین ابزارهای تبلیغات همسان به این ترتیب هستند:

  • ریپورتاژ آگهی (قراردادن محتوا در لیست محتوای معمول رسانه ها)
  • تبلیغ در موتورهای جستجو
  • تبلیغ با ابزارهای پیشنهاددهنده لینک و محتوا
  • ترویج در شبکه های اجتماعی

همان گونه که از توضیح فوق برمی آید تبلیغات همسان با بازاریابی محتوا تفاوت هایی دارد:

  • مهم ترین تفاوت این دو، استفاده از رسانه دیگران در تبلیغات همسان در مقابل استفاده از رسانه داخلی در بازاریابی محتواست. در مسیر ترویج رسانه داخلی ناگزیر باید از رسانه های دیگران استفاده کرد و شاید بهترین ابزار تبلیلغات همسان باشد.
  • در تبلیغات همسان همچنان هدف از محتوا، معرفی محصول یا برند است؛ در حالی که در بازاریابی محتوا، ارایه یک محتوای دقیق و باکیفیت اهمیت دارد و تنها مخاطبین محتوا خاص و انتخاب شده هستند. البته خیلی از برندها از تبلیغات همسان برای ارایه محتوای ارزشمند خود نیز استفاده می کنند.

اما نکته مهم در خصوص تبلیغات همسان، اثربخشی بالای آن و امکان استفاده اثربخش و هم زمان آن به صورت مکمل با بازاریابی محتواست. به عبارت دیگر، یکی از بهترین راه های رساندن محتوای تهیه شده به منظور بازاریابی محتوا به مخاطبین، استفاده از ابزارهای تبلیغات همسانبه جای تبلیغات سنتی و بنری است.

تبلیغات همسان مانع از اذیت نشدن کاربر به دلیل مشاهده مطالب غیرمرتبط و حواس پرت کن می شوند و باعث ارتباط برقرارکردن کاربر با محتوا و ایجاد دلبستگی بیشتر با شرکت و برند مربوطه می شوند. به همین دلیل شاخص ها، اثربخشی به مراتب بالاتر تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات بنری را نشان می دهند:

  1. کاربران ۲۵ درصد بیش از تبلیغات بنری، تبلیغات همسان را می بینند.
  2. تبلیغات همسان ۱۸% بیش از تبلیغات بنری منجر به خرید می شوند.
  3. ۹۷ درصد تبلیغ کنندگان در رسانه های موبایلی معتقدند که تبلیغات همسان در موبایل اثربخش است.

در دنیای اینترنت فارسی نیز مدتی است سامانه هوشمند تبلیغات همسان با نام مدیا اد راه اندازی شده است. یکپارچگی این سامانه با سامانه بازاریابی محتوای پونیلا می تواند ابزار مناسبی برای ترویج محتوای فارسی محسوب شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.